Ada..time baru belikan putih Cheesy..org x cari putih pun...org nak perang2...
kalo ader lebihan petrol kat bulatan kt plug tuh pe mkner nyer?
oil foulded...a.k.a longgokan petrol x terbakar...lama2 t jadi die akan jemput karbon lepak skali
ha,kalo kt thread plug tuh ader myk mkne nyer pilot besau eh?
x jugak..mebi seting salah...@ menjet telalu besar...n bukan pilot..
cmner nk tau kalo 2t ckup ke x?
kalau stat pagi, asap banyak +panas pon ada kuar sikit je, ok la tuh...std 2 thread..
kalo pulas/pkse gak asap kuar byk tetibe,pastu kalo pulas lmer lg, plug kong tros.
check CDI..@ coil api megnet...tp tuka plug dlu, test setting std...@ setting ko rich sgt...
bile aku pulas skru angin tuh lebey skit,bw ley nek tggi.tpi aku takut kering sgt.plug slalu jeh bengkok blah atas tuh.
bengkok?? rpm makin besar angin die akan naik lagi...tp klau besar2 tkut pikup
bobok...
org kte plug 2stroke mmg kne bsh2 skit an?
smua stroke kene basah2 siket...untuk galakkan pembakaran+jaga plug..
dan lgi stu,pe function pilot jet tuh?salah saiz bley jem keh?
PJ tuh utk kawal jumlah kebolehan angin masuk kat dalam carb...campuran nih dikawal oleh screw angin..
rpm aku cepat tron tpi keliling/thread plug bsh plak.
turun cepat...???smua mutot rpm turun cepat...klau x turun cepat seting carb gagal
rpm cepat tron mkne nyer pilot kecik/tpi kalo keliling plug bsh plak pilot besau kan.
ooohh..aku paham... pilot kecik lubang sempit...tu yg mksd ko rpm cepat tuh kan...hmmm...memang btol...tapi takut minyak x sampai je time top...len la pandai seting "KERING" police police police
keliling plug basah tuh rasanya mj...sbb slalunya warna kat ring tu je org perhati...basah2 kat puting tengah2 tu yg org observed..